Shanghai! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu Shanghai! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu

Shanghai!

Door: jantinevanlijnden

Blijf op de hoogte en volg Jantine

02 Maart 2012 | China, Hangzhou


Hallo lieverds!

Weer heel wat gebeurd in de afgelopen week.. Heb weer van alles geleerd en meegemaakt, en weet nu in ieder geval beter hoe je met Chinezen op de werkvloer om moet gaan. Weet niet of ik het al verteld had, maar mijn werk is niet zo leuk. Mijn werkdagen bestaan voornamelijk uit stilstaan, kijken, stilstaan, af en toe zitten en heel af en toe iets kunnen doen. That’s it! Dus echt niet zo leuk! Maar we blijven postief!.. Ik ben wel iemand die graag iets wilt leren en dat heb ik ook wel laten merken aan mijn leidinggevenden. Heb meerdere malen gevraagd of er iets te doen is, of ik ergens mee kan helpen of dat ze anders iets kunnen zoeken voor me.. En meestal was het antwoord no of I don’t know. Beetje jammer dus. Uiteindelijk heb ik er wat van gezegd, moet voor school wel opdrachten afronden en dat gaat zo natuurlijk niks worden, van mijn kant goed bedoeld maar van mevrouw Ding (Chinese stagebegeleider) gehoord dat ik het dus een beetje verkeerd aangepakt had. Chinezen zijn erg verlegen en zeggen vrij weinig, ze doen hun best voor je alleen doordat ze niks zeggen, je negeren als het druk is en er niks te doen is wordt dat van mijn kant heel anders opgevat en juist doordat ze het al druk hebben en ik ook nog ga vragen of er iets te doen is leg ik nog meer druk op ze, waarmee ik uiteindelijk bereik dat ik ze meer van mij afstoot ipv dat ik vrienden met ze maak. Dat was dus wel even een OEPS toen ik dat hoorde. Maar snel mijn excuses aangeboden en nu is alles wel weer goed, ik hou me maar afzijdig en vraag niks meer, probeer nu maar leuke gesprekken aan te gaan met ze, vrienden maken op de werkvloer! Dat gaat me gelukkig wel goed af haha. Alleen ben ik bang dat mijn stage afronden op deze manier een beetje lastig wordt, maar daar is vast ook wel een oplossing voor te vinden!

Op naar Shanghai

reizen met de Bullet train is echt ideaal!! Net of je naar Groningen reist, 45 min ben je in Shanghai en daarna nog met de metro naar het Hostel. Hostel was helemaal prima, spullen droppen en snel even hapje eten en daarna zouden we even wat gaan borrelen. Na het de skyline van Shanghai bekeken bij the Bund.. (zaten we naast met ons hostel, super locatie). Ineens zagen we 20 Lamborghini’s ofzo!! We keken onze ogen uit haha, zo zie je nooit zo’n auto en nu ineens 20 op een rij, alsof het niks is! Uiteindelijk na heel veel foto’s gemaakt te hebben maar gaan stappen! Wat een feest.. Super mooie clubs, ziet er echt Fancy uit, je betaald 100 RMB (€12,50) en kan de hele avond onbeperkt whiskey, rum, vodka, gin drinken en mag het mixen met fris maar dan doen ze wel 2/3 drank en 1/3 fris haha. Werd zelfs nog lekkere house gedraaid ook! Mooi feestje.. In China is het normaal dat iedereen een eigen tafel heeft met drank en fruit en daar de hele avond bij zit of staat. Wij stonden ook naast zo’n tafel te dansen, kregen we ineens een biertje in ons handen gedrukt van een vrouw, kon geen woord Engels maar wilde het graag met ons delen. Even later kregen wij zelfs hun tafel met de resterende drank, echt lief. Uiteindelijk vermoeid in ons bed om 3 uur en de wekker stond weer om 8 uur, kort nachtje dus!!

Beetje brak wakker geworden, maar nog wel op tijd eruit en met ons goede gedrag de metro gepakt om een boeddhistische tempel te bezichtigen, de Jing An tempel, mooie tempel alleen wel heel jammer dat het omringt moet zijn met hoge gebouwen en luxe. Vanuit daar doorgegaan naar het shopping gebeuren, de tip die ik van Christel gehad heb. Nogmaals bedankt, was echt top:P haha.. Na even zoeken en hulp gekregen van een jongen die geen Engels kon, maar ons er toch heen wilde brengen. Nadat hij zelf ook heel wat mensen gevraagd heeft zijn we er eindelijk aangekomen… En ja hoor het is echt waar.. Alle merken hebben ze er, en het lijkt nog allemaal echt ook!! En voor een prijsje daar zeg je U tegen:P haha.. nouja na heel wat onderhandelen en afdingen dan, daar ben ik onderhand wel een ster in geworden, wat een sport! Na 5 uur daar geshopt en eindelijk mijn Uggs voor 15 euro, een hele mooie tas, mooie laarzen, portemonnee, handschoenen en een sjaal rijker, maar de taxi gepakt (we hadden geen zin meer om te lopen naar de metro:P). Voor het eerst verdwaald in Shanghai en nog wel in een taxi.. Zeggen dat ze het wel weten en vervolgens helemaal de weg kwijt zijn, gelukkig waren we in de buurt van ons hostel dus hem daar maar heen gestuurd. Na even chillen in het hostel maar weer even op stap haha maar nu met onze nieuwe aanwinsten natuurlijk… vooral de hoge hakken, want daar lopen alle Chinese meiden op hier, hoe hoger hoe beter. Even kort geweest.. Deze club was minder leuk, maar nog steeds wel weer een ervaring! Ook nog eens voor 50 RMB onbeperkt ipv 100 haha toch geen geld! Echt onbegrijpelijk, maarja doen we maar niet moeilijk over toch:P

Laatste dagje iets fitter opgestaan gelukkig.. en op naar Old Shanghai.. zoals de naam al zegt, het oude gedeelte van Shanghai.. en wat was het daar FANTASTISCH.. echt super leuk al die kleine straatjes en steegjes met echt nog handel op straat en allemaal lekker eten enzo.. echt super, voor het eerst echt het gevoel gehad dat ik in China ben! Daarna even een tuin bezichtigd Yuyuan Garden, ook heel mooi en maar weer eens rustig aan naar het hostel gegaan om de spullen op te halen en de trein terug te pakken. Volgens mij hebben we in die 2 dagen dat we in Shanghai geweest zijn best wel veel gezien en gedaan, zeker voor herhaling vatbaar!

Helaas ben ik nu ziek:( Dat is wel een beetje minder. Verkouden en koorts, gelukkig is de koorts nu al weg en ben ik alleen nog hartstikke verkouden. Gelukkig zorgen Tom en Johanna goed voor mij! Door af en toe even wat bij me te brengen en me gezelschap te houden! Vandaag nog even lekker uitrusten en morgen maar weer aan het werk denk ik!

Liefs vanuit China!!


  • 02 Maart 2012 - 08:26

    Marja:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!! Ga zo door:P en beterschap!!

    Xxx Marja

  • 02 Maart 2012 - 11:01

    Anne:

    Schatje,

    Leuk leuk om te lezen wat je meemaakt, ik had je natuurlijk al even gesproken maar nu heb ik nog beter beeld van alles! Lieverd ik mis je ontzettend, en ik ben super trots op je dat je zoveel geduld hebt met die gekke chinezen en dat je zo lekker positief bent!

    Love you!!!

  • 02 Maart 2012 - 16:08

    Oma:

    Leuk verslag weer van je belevenissen
    vooral van shanghai zag er heel mooi uit dat lijkt me een hele mooie stad
    Ik kijk er erg naar uit naar je toe te komen en al die dingen te gaan zien

    groetjes lieverd Oma

  • 02 Maart 2012 - 17:18

    Matti En Rene:

    Wat een vette trein joh! Kick-ass! ;)
    Beterschap!

  • 02 Maart 2012 - 18:07

    Michiel :

    genieten van je reis en niet aan school denken kleine tip van een wijs man

  • 02 Maart 2012 - 20:21

    Gusta:

    wat een leuke foto,s nu weet ik een beetje hoe je verhalen er uit zien hahaha .echt top om te zien.
    de reis van Oma is geboekt dus ze komt er aan hoor.gaaf hoor xxxxxx


  • 03 Maart 2012 - 13:34

    Tante Conchi:

    Geweldig Jantine,

    ik lees heel graag je verslag over je verblijft in Hangzhou en Shanghai. Je kunt heel goed schrijven, blijft boeiend...
    Beterschap van ons 2.
    xxx
    Conchi en Dirk

  • 05 Maart 2012 - 20:59

    Marijke:

    Hey Jantine,

    Geweldig om te lezen, jou verslagen.
    Shanghai ziet er goed uit. Ik krijg weer ontzettend veel zin om te reizen, vooral dat lekkere eten maar daar heb jij nu waarschijnlijk ff geen trek in. Beterschap enne...blijven schrijven hoor. Good luck (we skypen)

    Groetjes Marijke

  • 12 Maart 2012 - 11:09

    Gerjan Timmerman:

    hey ik heb ook je verhaal gelezen, en vooral de foto's bekeken.
    leuk om zo een indruk te krijgen.
    Veel plezier en succus.

    Gr

  • 12 Maart 2012 - 11:19

    Jantine Van Lijnden:

    Bedankt allemaal voor de lieve reacties!! Ik voel me gelukkig weer beter na een aantal ellendige dagen ziek op bed haha!! Zodra ik weer wat dingetjes gedaan heb komt er weer een verhaal hoor ;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1749
Totaal aantal bezoekers 13945

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 31 Augustus 2012

Stage in Hangzhou

Landen bezocht: