Living the good life! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: jantinevanlijnden

Blijf op de hoogte en volg Jantine

02 April 2012 | China, Hangzhou

Nou hier is dan eindelijk weer een nieuw verhaal! Mocht even duren maar moest echt even zin maken. Ik heb in de afgelopen maand veel gevoeld, meegemaakt en gezien. Hele leuke dingen maar ook minder leuke dingen, wat er natuurlijk ook bij hoort. Genoeg te vertellen in ieder geval.

Om mijn verhaal te beginnen zal ik eerst even zeggen dat het hier allemaal heel goed gaat en dat ik het nu super naar mijn zin heb hier in het gekke China! Leuke mensen ontmoet, super mooi weer en ik heb eindelijk mijn plekje en mijn draai gevonden hier, wat even mocht duren. Want voor een paar weken terug was dit wel anders. Ik heb het mijn eerste maand behoorlijk moeilijk gehad. De eerste twee weken waren nog leuk, dan is alles natuurlijk nog nieuw en ga je de omgeving een beetje verkennen, het werk was niet echt leuk, maar ach voor 2 weken is dat ook nog wel te overzien dus daar maakte ik me dan ook nog niet zo heel druk over allemaal. Maar dan komt het moment dat ik ziek ben geworden en dat het alleen maar regende. Ik heb 4 dagen met koorts op bed gelegen even goed uitgeziekt en gelukkig was het na die 4 dagen ook alweer beter. Ben weer aan het werk gegaan en het werk was helaas nog steeds hetzelfde en wat ik al zei het regende ook alleen maar dus dan ga je ook je kamer niet zo snel uit. Ik heb eigenlijk 2 weken lang bijna alleen maar op mijn kamer gezeten en hierdoor had ik dus geen afleiding. Dit betekende voor mij dat ik heel erg ging nadenken en ik steeds meer ging beseffen hoe erg ik iedereen wel niet mis en met name Nils. Als ik wel een keer wat deed kon ik er niet meer van genieten, zag de lol er niet echt meer van in en ik zat alleen maar met mijn hoofd ergens anders. Het positieve eraan was dat ik mezelf in een keer ging beseffen wat voor bijzonder lieve en fijne mensen ik om mij heen heb in Nederland en zelfs Nederland ben ik meer gaan waarderen haha wie had dat ooit gedacht. Na ongeveer een maand in China is bij mij wel even de bom gebarsten. Ik voelde mezelf zo verschrikkelijk.. en ontzettend eenzaam, zag er de lol niet meer van in en als er een vliegtuig voor me klaar had gestaan was ik er op dat moment misschien nog wel ingestapt ook. Maar gelukkig hebben mijn 2 lieverds Nils en Anne mij er weer helemaal bovenop geholpen via skype en sindsdien is het met sprongen vooruit gegaan gelukkig!

Het werk is nu ook een stuk leuker en ik heb eindelijk wat te doen. Ik heb mezelf, met toestemming va mijn Front Desk manager, de functie van GRO (Guest relations officer) toegezegd. Dit houdt in dat ik doe wat ik kan doen met betrekking tot de service voor gasten. Voor mij betekent dit de service voor de buitenlandse gasten aangezien de communicatie met de Chinese gasten vrijwel onmogelijk is. Er zijn sinds 2 weken ook meer buitenlandse gasten in het hotel dus ik blijf wel bezig. Ik maak praatjes met de gasten, geef uitleg over de omgeving en wat ze kunnen doen in Hangzhou, ik schrijf rapporten over de tevredenheid van het verblijf van de gasten, geef suggesties over de verbetering van de service enz. Van collega’s heb ik al gehoord dat de General Manager heel tevreden is over mijn werkzaamheden en hij vindt het heel goed dat ik ook meedenk en suggesties geef. Dat vond ik natuurlijk heel leuk om te horen, krijg ik tenminste waardering voor wat ik doe en het geeft mij ook meer uitdaging om mezelf nog meer te ontwikkelen in deze functie.
Met mijn collega’s wordt het ook steeds leuker, het is nu echt gezellig op het werk en ik begin echt een band op te bouwen met bepaalde collega’s. Ook buiten werktijd spreek ik af met sommige collega’s en ik moet zeggen dat het echt leuk is om met een Chinees op pad te gaan. Je leert hierdoor echt de mensen en de cultuur beter kennen en dat is best bijzonder. Chinezen zijn best verlegen en gesloten mensen maar als ze je eenmaal beter leren kennen en je gaan vertrouwen dan doen ze alles voor je en heb je een super leuke tijd met ze!

Wat ook leuk is, is dat ik de cultuur nu steeds beter ga begrijpen en zelfs sommige gesprekken al een heel klein beetje kan volgens omdat ik bepaalde woordjes herken. Maar het is nog steeds verdomd lastig haha! Hoor wel vaak van mijn collega’s dat ze vinden dat mijn uitspraak wel heel goed is en dat ik het snel oppak! Dat is in ieder geval een goed begin dacht ik zo:D Ook ben ik begonnen met Engelse lessen geven en dat is tegelijkertijd lastig en heel leuk. Dus weer een nieuwe uitdaging. Ik help hun met het verbeteren van hun Engels en hun helpen mij met het leren van Chinees, voor zover het lukt haha!

Samen met 2 collega’s en hun vriend heb Ik heb al een berg bewandeld, dit was echt super leuk en gezellig! (Zie foto’s). Ook met Wendy een andere collega’s ben ik lekker op pad geweest, langs Westlake gewandeld en op het terras gezeten en de dag erna hebben we weer afgesproken en hebben we samen met Tom en nog een collega een bootje gehuurd om Westlake op te peddelen (Zie foto’s). Met de andere studenten van het Deltion is het ook super gezellig! Al een aantal keer lekker terrasje gepakt, bootje gehuurd, lekker uit eten geweest en stappen natuurlijk, wat hier ook prima te doen is haha. (zie foto’s)

Gelukkig is alles nu compleet anders als de eerste maand, ik voel me nu gelukkig en ik voel me niet eenzaam meer. Het was allemaal even behoorlijk rot maar achteraf ben ik wel in gaan zien dat het ook wel goed geweest is en het er allemaal bij hoort. Het gemis heb ik nu een plekje kunnen geven en ik heb in een korte tijd ontzettend veel van mezelf geleerd en geleerd hoe ik met mezelf, met mijn gedachten en gevoelens om moet gaan. Zelfs het alleen zijn is nu minder erg en dat is iets wat ik zelf nooit verwacht had. Ik ben mezelf behoorlijk tegen gekomen op deze manier, wat soms echt niet leuk was maar uiteindelijk wel goed. Ik ben blij dat ik het volgehouden heb en ben eerlijk gezegd best trots op mezelf door wat ik al bereikt heb!! De tijd vliegt en voor ik het weet is het alweer voorbij en heb ik iets meegemaakt wat niemand mij meer af kan nemen. Het is nu al een hele ervaring en er gaat alleen maar meer komen!!

Over 2 weken is mijn oma al in Hangzhou, echt super tof! Vind het echt stoer van haar dat ze hier helemaal alleen heen komt. Wordt zeker weten ontzettend leuk en gezellig!:D En over 6 weken dan is mijn lieve schat hier al!! Ik kan niet wachten!! Maar het zal het wachten meer dan waard worden.

Dit was weer even een algemene update van de laatste maand. Zal volgende keer niet meer zolang wachten want de verhalen worden veel te lang zo haha. Ga eerst maar eens genieten van mijn oma haar gezelschap en daarna kunnen jullie wel weer een verhaal verwachten!

Heel veel liefs vanuit China!



  • 02 April 2012 - 07:48

    Gusta:

    weer een super leuk verhaal om te lezen.ik mis alleen de foto,s?

    xxxx Mama

  • 02 April 2012 - 08:04

    Marieke:

    Wauw!! Dat was heftig....maar dankzij Anne en Nils...Geweldig goed gedaan! Het is idd een hele uitdaging en je bent zeker niet de enige meid! Ben trots op je ; ). Ga lekker door en blijf genieten......liefs Marieke

  • 02 April 2012 - 08:04

    Angela:

    Hi Jantine.
    Ik geniet ontzettend van je verhalen. En hoe je alles oppakt en ermee om gaat....helemaal TOP!

    Liefs, Angela

  • 02 April 2012 - 08:07

    Gusta:

    ja leuke foto,s nu zie ik gezichten bij de namen .heel erg leuk

    xxxx

  • 02 April 2012 - 08:21

    Nils:

    You go gril!:)

  • 02 April 2012 - 08:55

    Elfriede:

    Wat een eerlijk en open verslag. Naar om te lezen dat je je een tijdje flink klote hebt gevoeld. Wel herkenbaar trouwens t moment dat je beseft dat t niet een vakantie van twee weken is, maar dit voorlopig je leven zal zijn. Het bijbehorende gemis etc.,Fijn dat het nu beter gaat met je. Enjoy it want voor je t weet sta je weer op Schiphol.

    Liefs

  • 04 April 2012 - 16:43

    Mendy:

    Je kan het Jantine!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 13954

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 31 Augustus 2012

Stage in Hangzhou

Landen bezocht: