Vakantie gevierd! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu Vakantie gevierd! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu

Vakantie gevierd!

Door: jantinevanlijnden

Blijf op de hoogte en volg Jantine

11 Mei 2012 | China, Hangzhou

Maar weer even een update van mijn avonturen in China, het is namelijk alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Heb de afgelopen weken toch wel weer wat mooie dingen gezien en meegemaakt. Mijn oma in natuurlijk hier geweest, super leuk! en ik ben door een collega uitgenodigd om me te gaan naar haar ‘hometown’ voor 4 dagen. Daar zeg ik geen nee tegen want dat is een super ervaring natuurlijk!

Eindelijk was het dan zover… Oma komt langs!! De zenuwen natuurlijk behoorlijk aanwezig, want ja het is alweer 2 maanden geleden dat ik een vertrouwd gezelschap bij mij gehad heb en hoe bijzonder is het dat je oma je komt opzoeken in China!! Dat zullen niet veel kleindochters kunnen zeggen:P.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een super leuke vakantie met oma gehad heb en dat we het echt gezellig hebben gehad. Petje af voor oma ook, want we hebben niet echt stilgezeten. Veel gezien, gelopen en ondernomen en dit is oma best goed afgegaan al zeg ik het zelf! We hebben natuurlijk Hangzhou verkend, zijn naar een super mooie tempel geweest, hebben de theevelden onveilig gemaakt, hebben een dorpje genaamd Wuzhen (helaas ontzettend toeristisch) bezocht en we hebben de vakantie afgesloten met 2 dagen Shanghai. Allemaal leuk, leuk, leuk!! Trouwens, binnen 5 minuten kon ze al met stokjes eten haha! (Deed ze beter dan ik, natuurtalentje) en ze heeft de cultuur allemaal rustig op haar af laten komen. Met als resultaat een onvergetelijke ervaring voor beiden!

Wat voor mij ook een onvergetelijke ervaring is geweest, is het bezoek aan de hometown van mijn collega Wendy. Hier ben ik 4 dagen geweest en 4 dagen lang heb ik mijn ogen uitgekeken, genoten van het eindelijk kunnen meemaken van de ‘echte’ Chinese cultuur en mij zo vol gegeten dat ik er gewoon pijn van in mijn buik had. En nee, dit was niet geheel uit vrije wil. Ik wist wel dat Chinezen veel kunnen eten, maar dat ze echt overal en de hele dag door eten daar stond ik toch wel even van te kijken. Maar voor hetzelfde geld stonden hun er van te kijken dat ik naar hun idee zo weinig at haha typisch gevalletje cultuur verschil, maar wel super lekker eten!

Ik heb zowat Wendy haar hele familie ontmoet (behoorlijk grote familie). Iedereen was heel erg vriendelijk en gastvrij waardoor ik mij dus vrij snel thuis voelde daar. Ik ben zelfs uitgenodigd door haar oudste oom om op bezoek te komen bij hem thuis in een oud dorpje waar hij woont. Best bijzonder natuurlijk en deze uitnodiging heb ik met beide handen aangepakt! Door een goede vriend van Wendy haar vader ben ik ook uitgenodigd om in zijn fabriek te komen kijken, ook dit heb ik niet afgeslagen! We hadden helaas geen tijd om dat weekend te gaan dus ga ik er een andere keer weer heen. Wendy en ik hebben geslapen bij haar tante en overdag hebben we dingen ondernomen of bij haar ouders thuis gezeten. Ik heb 3 nachten geslapen op een bed met een bamboe mat als matras. Je kunt wel begrijpen dat dit aanvoelt als een plank en het dus niet echt comfortabel ligt. Het grappige is dat Chinezen het fantastisch vinden liggen, beter als een zacht bed. Het schijnt lekker koel te zijn, dus de Chinezen vinden het perfect! Helaas mijn lichaam niet haha, maar ik heb het overleefd:)

De omgeving daar is echt super mooi. Het stadje, Wu Yi, ligt meer naar het zuiden en is omringd door mooie bergen. Heb echt mijn ogen uitgekeken. Ik heb fruit geplukt op een berg en ik heb om half 11 ’s ochtends gebarbecued aan de voet van een berg, echt fantastisch. Alleen moest wel even wennen aan het idee van barbecueën om half 11 in de ochtend, hier in China is dat heel normaal haha. We zijn nog op een markt geweest en naar de Hotsprings (soort spa), want even lekker relaxen mag ook wel eens.

Het leukste vond ik nog dat ik een echt oud dorpje heb bezocht en dat ik een echte traditionele bruiloft heb meegemaakt, Wendy haar zus ging trouwen namelijk. Dit zijn de dingen waardoor je echt in de cultuur wordt meegezogen en je het gewoon lekker op je af moet laten komen. Ik vond het echt super gaaf om dit mee te mogen maken. Ze had zelfs een traditionele Chinese trouwjurk aan!

Ik heb in ieder geval genoeg te doen de komende tijd dat ik hier nog ben. Ga natuurlijk nog terug naar Wu Yi om dat dorpje en de fabriek te bezichtigen, ben heel benieuwd! Maar hetgeen waar ik nu het meeste naar uitkijk is toch echt wel dat mijn lieverd morgen EINDELIJK komt!! Ben zo blij dat ik hem eindelijk weer kan vasthouden na 3 maanden:D. Dus de komende week ga ik lekker genieten.. maar nu samen met mijn vent!

Liefs en tot snel!! Xx



  • 11 Mei 2012 - 14:30

    Matti En René:

    Veel plezier en groetjes van ons!!

  • 11 Mei 2012 - 16:27

    Michelle:

    Veel plezier, geniet er maar er lekker van! XX

  • 11 Mei 2012 - 18:47

    Gusta:

    wat een heerlijk verhaal weer om te lezen.en nu genieten met Nils.we zijn weer erg benieuwt naar je volgende verslag en foto,s

    xxxxx

  • 11 Mei 2012 - 19:32

    Annie!:

    Topper!

    Echt super leuk om alles even te lezen en helemaal geweldig om de foto's erbij te zien. Heb alleen in de collectie van foto's nog geen mooie chinees gevonden :O

    Veel plezier met Nils!

    Dikke kus

  • 12 Mei 2012 - 07:31

    Helmut:

    We volgen je verhalen met veel plezier Jantine! Wat een geweldige ervaring moet dit voor je zijn. Fijn dat je het na de "valse start" zo naar je zin hebt. Heel veel plezier met Nils en groetjes van ons.

    Helmut

  • 17 Mei 2012 - 15:32

    Lydia En Jan:

    hoi Jantien

    het is echt leuk om te lezen, en toppie dat je oma zo lekker heeft genoten de tijd met jou, nu zo meteen lekker met Nils genieten.
    fijne tijd samen.

    groetjes Jan en Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 13956

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 31 Augustus 2012

Stage in Hangzhou

Landen bezocht: