De laatste loodjes - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Hangzhou, China van Jantine Lijnden - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: jantinevanlijnden

Blijf op de hoogte en volg Jantine

13 Juni 2012 | China, Hangzhou

Hallo lieve mensen!

Eindelijk is het dan zover… Het aftellen is begonnen! Met nog precies 2 weken te gaan kan mijn grote avontuur eindelijk beginnen:D Ik word elke dag vrolijker en energieker met het idee dat mijn stage er bijna opzit, dat Anne hier bijna is en we bijna gaan backpacken, zo is het zelfs nog prima vol te houden haha.

Het is alweer een tijdje geleden dat Nils hier geweest is, had nog geen zin gehad om een verhaal te schrijven! Zoals natuurlijk verwacht hebben we echt een fantastische week gehad:D De zenuwen voordat hij aankwam waren slopend haha en het moment van elkaar weer zien na 3 maanden was echt fantastisch en iets unieks. Het is gewoon heerlijk om je vent na zo’n lange tijd weer bij je te hebben!:D

De eerste paar dagen zijn we in Hangzhou gebleven en hebben we Hangzhou een beetje verkend en heeft Nils ook de mensen ontmoet met wie ik hier omga. Elke maandag avond is er in Burtons (kroeg) gratis bier tot 23.00 waar we de meeste maandag avonden wel te vinden zijn :P Hier zijn we dus ook even heen gegaan en daarna nog even een club in. We hebben zelfs nog sportief gedaan en een dagje een fiets gehuurd en zijn we lekker met de fiets op pad gegaan. Op de fiets kan je toch net even wat meer zien als met de benenwagen! We hadden in de planning om ook nog 2 dagen naar de Yellow Mountains te gaan. Dit is een bergen gebied op 4 uur rijden van Hangzhou. Ik had hier heel veel goede dingen over gehoord dus wilde er wel graag heen samen met Nils. Zo gezegd zo gedaan, we zijn op de bonnefooi erheen gegaan wat allemaal prima verlopen is, wel een uitdaging maar het maakt je tripje toch wel bijzonder!

De bergen waren echt super mooi om te zien alleen er is één groot minpunt aan China.. namelijk het massa toerisme. Helaas was dat hier dus ook het geval waardoor je dus de hele tijd tussen groepen Chinezen loop die allemaal dezelfde kleur pet op hebben, lawaai maken, soms zelfs harde muziek op hebben en een gids die door een microfoon loopt te schreeuwen en dan ook letterlijk schreeuwen. Dit zijn niet een paar groepen maar echt honderden als het al niet duizenden is. Dit maakt het soms wel lastig om van de omgeving te genieten maar desondanks was het toch super mooi en leuk!

Het laatste weekend hebben we Shanghai onveilig gemaakt. We hebben een dagje geshopt en zijn nog naar het oude gedeelte van Shanghai geweest. Als afsluiter van onze vakantie zijn we naar een feestje geweest (defected in the house) in een super gave club met een dakterras met uitzicht over de Bund! Helaas waren de prijzen hier ook wel naar haha voor een biertje (flesje Heineken) betaalde je al €8,50. Maargoed soms mag je ook wel een keer gek doen en het was een super mooi feestje dus het was het wel waard! Helaas de volgende ochtend weer afscheid nemen wat natuurlijk niet zo leuk is, maarja het hoort er allemaal bij! Gelukkig hoeven we nu niet meer zo lang zonder elkaar en hebben we een leuk vooruitzicht.. Backpacken samen!

Mijn leventje hier gaat steeds beter. Heb nu echt mijn draai gevonden en heb het heel gezellig met de mensen om mij heen! Het werk is nog steeds niet echt beter maargoed dat heb ik maar naast me neer gelegd en maak er gewoon het beste van, het is toch nog maar voor even! 27 juni is mijn laatste werkdag:D en de 23e is Anne hier al:D schiet al aardig op dus!

Vannacht gaan we weer Nederland aanmoedigen in de kroeg.. eens kijken wat ze er nu van bakken. Maar wij zijn er in ieder geval bij vanuit China haha ;-) In het oranje natuurlijk!

Liefs vanuit China!!

  • 13 Juni 2012 - 08:50

    Roos:

    Ohhhh ik vindh et zooooo gaaf!!! ik heb net mn fotos af laten drukken van mn reis naar china! we hebben veel de zelfde fotos! Hoop je snel weer te spreken en pas goed op jezelf maar vooral; GENIET!!! xxxx

  • 13 Juni 2012 - 09:03

    Daan Krechting :

    Hey Jantine

    Wat een mooi verhaal heb je geschreven. En in mijn ogen lijkt de tijd echt snel gegaan.
    Binnenkort begint je backpackers verhaal, dat moet natuurlijk helemaal geweldig worden. Haha ik zou het ook wel willen.
    Veel plezier nog daar in china.

    Daan

  • 13 Juni 2012 - 10:05

    Gusta:

    hey weer een leuk verhaal en foto,s
    en nu op naar de laatste lootjes zo als je omschrijft.geniet er nog maar even van want ondanks de tegen slag met het werk zal je er toch met veel plezier op terug kijken en misschien ook wel het een en ander missen.

    doei doei xxxx

  • 19 Juni 2012 - 12:30

    Lydia:

    hey jantien wat een mooi verhaal weer, en ben blij dat het goed gaat en dat je mannetje is geweest nog even vol houden het eind is inzicht.
    en dan veel plezier met Anne.
    een dikke kus van mij XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1959
Totaal aantal bezoekers 13953

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 31 Augustus 2012

Stage in Hangzhou

Landen bezocht: